Najczęściej zadawane pytania

ZAKUPY

+ - Czy rejestracja jest konieczna aby złożyć zamówienie?

Możesz dokonać zakupu bez rejestracji oraz logowania, pamiętaj, że takie rozwiązanie ma swoje minusy:

  • Przy każdych zakupach konieczne będzie wpisywanie danych.
  • Nie będziesz mieć możliwości sprawdzenia historii zamówień.

+ - Czy mogę anulować zamówienie?

Klient nie ma możliwości samodzielnego anulowania zamówienia.
Wraz z momentem przyjęcia płatności uruchamiana jest procedura pakowania oraz wysyłki zakupionych produktów.
O chęci rezygnacji poinformuj mnie drogą mailową: kontakt@trosca.pl
Informacja ta spowoduje wstrzymanie wysyłki, wyłącznie pod warunkiem, że paczka nie została jeszcze wysłana.

+ - Czy mogę zmodyfikować zamówienie?

Klient nie może samodzielnie zmodyfikować złożonego zamówienia.
O chęci wprowadzenia ewentualnych zmian poinformuj mnie drogą mailową: kontakt@trosca.pl
Dokonam zmian jeśli pozwala mi na to stan magazynowy oraz pod warunkiem, że paczka nie została jeszcze wysłana.

+ - GDZIE MOGĘ SPRAWDZIĆ STATUS ZAMÓWIENIA?

Status Twojego zamówienia jest widoczny w historii zamówień w „panelu klienta” – jest to opcja tylko dla zarejestrowanych i zalogowanych klientów.
Dodatkowo każdy klient (również niezarejestrowany) otrzymuje automatyczne powiadomienia mailowe dotyczące zmiany statusu zamówienia: (od potwierdzenia przyjęcia zamówienia, przez przyjęcie zamówienia do realizacji, aż do zakończenia czyli wysłania zamówienia).

PRZESYŁKA

+ - Jaki jest koszt przesyłki?

Przesyłka na terenie Polski kosztuje zawsze 16 zł.
W przypadku dostawy zagranicznej koszty przesyłki są uzależnione od kraju docelowego.
Dokładne informacje na temat kosztów i terminu dostawy znajdziesz tutaj.

+ - Jaki jest termin dostawy?

Przesyłka na terenie Polski dociera zwykle w ciągu 24 godzin od momentu nadania, a nadawana jest w przeciągu 4 dni roboczych od momentu zaksięgowania należności za zakupy.
W przypadku dostawy zagranicznej termin dostawy jest uzależniony od kraju docelowego.
Dokładne informacje na temat kosztów i terminu dostawy znajdziesz tutaj.

+ - Czy możliwa jest wysyłka zagraniczna?

Wysyłam zamówienia do większości krajów europejskich, jeśli interesuje Cię dostawa do kraju leżącego poza granicami UE napisz do mnie: kontakt@trosca.pl – taka dostawa będzie wymagała indywidualnej wyceny.

W przypadku przesyłki zagranicznej cena oraz czas dostawy są uzależnione od kraju docelowego. Dokładne informacje na temat kosztów i terminu dostawy znajdziesz tutaj.

+ - Czy kurier zadzwoni do mnie przed doręczeniem paczki?

Niestety kurierzy nie mają obowiązku dzwonić do odbiorców przesyłek.
Na szczęście w większości przypadków klienci otrzymują telefon w dniu dostarczenia, szczególnie w przypadku jakichkolwiek problemów związanych z przekazaniem paczki – w takim wypadku kurier umawia z klientem dogodny termin dostawy.

+ - Czy możliwe jest wysłanie zamówienia jako prezent?

Dokładam wszelkich starań aby ceramika była zapakowana na tyle estetycznie aby wyglądała jak prezent – nie ważne czy jest to podarunek dla Ciebie czy od Ciebie dla kogoś innego.
Oczywiście jeśli chcesz sprawić komuś niespodziankę mogę wysłać ceramikę bezpośrednio do osoby, którą pragniesz obdarować. Pamiętaj aby podczas składania zamówienia wpisać poprawny adres oraz podać numer kontaktowy do adresata!
W notatkach do zamówienia zaznacz, że Twoje zamówienie jest prezentem, wtedy nie dołączę do środka paragonu.

PŁATNOŚĆ ZA ZAMÓWIENIE

+ - Jakie są dostępne formy płatności?

Swoje zakupy możesz opłacić:

  • za pośrednictwem PayPal lub Przelewy24

WYMIANA I ZWROT

+ - Czy mogę zwrócić zakupy bez podania przyczyn?

Tak, możesz zwrócić zakupy bez podawania przyczyny w terminie 30 dni od daty otrzymania przesyłki:

  • Poinformuj mnie mailowo o zamiarze dokonania zwrotu!
  • Zapakuj towar bardzo starannie i bezpiecznie
  • Odeślij zamówienie: TROSCA, ul. Kalwaryjska 76/3, 30-504 Kraków

Jak skorzystać z prawa odstąpienia od umowy zawartej na odległość dowiesz się tutaj.

+ - Jaki jest termin zwrotu należności za odesłane zakupy?

Czas zwrotu kosztów odesłanego towaru to maksymalnie 14 dni roboczych.

+ - Czy zwrot wiąże się z dodatkowymi kosztami?

Jeśli chcesz odstąpić od umowy ponosisz jedynie koszt przesyłki zwrotnej.

+ - W jaki sposób zwracane są pieniądze?

W przypadku przelewu bankowego zwrot dokonywany jest na rachunek, z którego klient wysłał do mnie należność za swoje zamówienie.
Jeśli zakupy opłacono przez serwis PayPal zwrot odbywa się na konto użytkownika.

REKLAMACJE

+ - Moja ceramika została uszkodzona w transporcie! Co robić?

Paczka nie została otwarta przy kurierze, on odjechał, a Ty odkrywasz, że ceramika jest potłuczona…

Spokojnie, nie zostawię Cię z tym problemem! Oto co należy zrobić w takim wypadku:

  • Zrób zdjęcia uszkodzeń
  • Zrób zdjęcie paragonu (jeśli był w przesyłce)
  • Jeśli kurier kontaktował się z Tobą telefonicznie przed dostarczeniem przesyłki oddzwoń do niego i poproś aby przyjechał do Ciebie spisać protokół szkody (masz na to 7 dni od momentu dostarczenia paczki)
  • Zrób zdjęcie lub skan protokołu
  • Wyślij mi powyżej opisane zdjęcia wraz z numerem zamówienia na: kontakt@trosca.pl

Po otrzymaniu kompletnych informacji zaproponuję Ci nowy egzemplarz lub zwrot kosztów, wybór należy do Ciebie.

+ - Czy ceramika jest objęta gwarancją?

Oczywiście, wszystkie produkty znajdujące się w moim asortymencie są objęte dwuletnią rękojmią.

+ - Zakupiona ceramika posiada wady, co robić?

Pamiętaj, że ceramika to praca ludzkich rąk. Takie przedmioty nie będą więc wyglądać jak wyprodukowane automatycznie na taśmie produkcyjnej – mam nadzieję, że składając zamówienie masz tę świadomość i traktujesz to jako zaletę mojego asortymentu.
Dokładam wszelkich starań aby moje prace odznaczały się wysoką jakością, przed wysyłką dokładnie przeglądam każdy egzemplarz i kontroluję jego jakość. Może się jednak zdarzyć, że coś umknie mojej uwadze, w takim wypadku:

  • Zrób zdjęcie wady
  • Wyślij do mnie zdjęcie wadliwego produktu i opisz co Cię niepokoi
  • Jeśli wada będzie ewidentna i od razu uznam reklamację wyślę do Ciebie kuriera po wadliwy egzemplarz i dostarczę nowy lub zwrócę poniesione koszty – wybór należy do Ciebie.
  • Jeśli wada nie będzie dla mnie jednoznaczna przyślę po reklamowany towar kuriera. W ciągu 14 dni poinformuję Cię o wyniku oględzin i decyzji w sprawie składanej reklamacji.

Dokładne informacje na temat procedury reklamacyjnej znajdziesz tutaj

PRODUKTY

+ - Czy produkty widoczne w sklepie są dostępne ``od ręki``?

  • Tak, asortyment oferowany w sklepie jest dostępny „od ręki”. Wyjątek stanowią podukty:
    • realizowane na zamówienie indywidualne
    • niedostępne – z adnotacją „brak w magazynie”

    Skontaktuj się ze mną jeśli interesuje Cię zakup niedostępnego produktu. Może uda mi się przygotować dla Ciebie dodatkowy egzemplarz.

+ - Czy ceramikę można myć w zmywarce?

Tak, moja ceramika to kamionka i nadaje się do mycia w zmywarkach, jest tez bezpieczna w kontakcie z jedzeniem oraz dostosowana do używania w mikrofalówkach.
Wyjątek stanowią produkty:

  • malowane 24-karatowym złotem (te należy myć ręcznie)
  • posiadające inną specyfikacje na stronie produktu

+ - Jak dbać o ceramikę zdobioną prawdziwym złotem?

Oto kilka moich wskazówek:

  • myj ceramikę delikatną gąbką, nie szorując!
  • używaj delikatnych detergentów
  • uważaj aby naczynie nie było narażone na tarcie o inne przedmioty
  • jeśli chcesz użyć zmywarki:
    – ustaw zmywarkę na tryb EKO (max 50 stopni)
    – używaj delikatnych detergentów
    – wstaw naczynia do zmywarki w taki sposób aby nie tarły o siebie

Ja zawsze rekomenduję zmywanie ręczne, dzięki temu złoto zachowa błysk i piękny wygląd na długie lata.

+ - Czy ceramika jest robiona ręcznie? Czy to produkt polski?

Moja ceramika to produkt w 100% wykonywany ręcznie.
W większości przypadków jest to też produkt wykonany z polskich surowców i materiałów. Specjalnie wybieram polskich producentów glin, mas plastycznych oraz szkliw. Niestety nie wszystkie materiały niezbędne do tworzenia ceramiki są produkowane w Polsce ale mam nadzieję, że przyjdzie czas kiedy będę mogła powiedzieć, że korzystam wyłącznie z lokalnych surowców i materiałów.

+ - W jaki sposób tworzona jest dostępna w sklepie ceramika?

Przy tworzeniu ceramiki korzystam z wielu różnych technik ale wszystkie są technikami ręcznymi. Więcej o procesie, technikach, zawiłościach tworzenia ceramiki piszę na blogu.

Do zdobienia wykorzystuję doświadczenie malarskie, używając farb naszkliwnych i podszkliwnych, a także łącząc różne techniki zdobnicze.
Często maluję ceramikę prawdziwym, 24-karatowym złotem, które stanowi absolutnie piękne i szlachetne wykończenie.